طراحی سایت و سئو سایت

تیم ایران پردازه با بهره گیری از تکنولوژی روز آماده ی ارائه ی خدمات به همشهریان و هموطنان در سراسر کشور می باشد

طراحی سایت و سئو سایت

تیم ایران پردازه با بهره گیری از تکنولوژی روز آماده ی ارائه ی خدمات به همشهریان و هموطنان در سراسر کشور می باشد

10 عامل شکست سایت های اینترنتی

 

همانطور که می دانید داشتن وب سایت ضرورت امروزه در کسب و کار هستش

اما فقط داشتن یک وب سایت کافی نیست و نخواهد بود زیرا طراحی سایت فقط کافی نیست ما در این مقاله سعی کردیم که ۱۰ تا از متداول ترین کارهایی که سایت شما رو محکوم به شکست می کند آشنا کنیم.

شما تصور کنید که مغازه ای در یک شهر دور افتاده میگیرد و بهترین محصول کل این جهان رو هم در اون عرضه کنید وقتی هیچ کس از اون اطلاعی نداشته باشه هیچ نمیتونید فروش کنید دقیقا سایت هم مثال بارز این موضوع هست روزانه بالای میلیون ها سایت بالا میایند ولی سوال اینجاست

که آیا همه این سایت هایی که بالا میان موفق می شوند؟؟

مشخصا جواب این سوال نه هستش زیرا سایت هم مانند مثال یک مغازه در دنیای مجازی هستش که وقتی سایت شما سئو و بهینه سازی نشده باشه و هیچ تبلیغاتی نداشته باشید انتظار بازدهی از سایتتون نباید داشته باشید.

۱) ریسپانسیو یا همان واکنشگرا نبودن قالب وب سایت

آینده اینترنت در گوشی های هوشمند رقم خواهند خورد در حال حاضر اگر در سایتتان از ابزار google analytics درسایتتان استفاده کنید می تونید به راحتی به صورت زنده مشاهده کنید که دستگاه هایی که از سایت شما بازدید می نمایند اکثرا از موبایل هستند تا دسکتاپ پس اگر قالب وب سایت شما بهنیه نباشد به راحتی این درصد از افراد را از دست خواهید داد که درصد بسیار بالایی را هم دارا هستند.

در فاکتور بندی های گوگل برای سئو هم این مورد هست که چقدر سایت شما با موبایل دوست هستش اگر این امکان را داشته باشید شما می توانید به راحتی از رقیبانتان پیشی بگیرید

در کل ریسپانسیو بودن سایت یعنی این که محتوای سایت شما با هر دستگاه و سایزی از مانیتور و صفحه نمایش به حالت مناسب آن نشان داده شود خوب یعنی المان های طراحی همشون در جای درستش قرار بگیرن به صورت زیر هم و عکس ها نسبت به سایز صفحه نمایش به درستی نمایش داده بشود و به همین حالت کلی دکمه ها و دیگر موارد خودشون رو سازگار میکنن

میتوانید از سایت Google’s Search Console Mobile Friendly Test درصد سازگاری سایت خودتان را بررسی کنید.

۲) استفاده از جملات و لغات تخصصی در حوزه فعالیت خود نسبت به بازار هدف

شما اگر دارای یک وبسایت تخصصی هستید که مخاطبان شما بخشی از بازار هستند و افراد عمومی نیستند بهتر هست که از زبان تخصصی در حوزه فعالیتی خود استفاده کنید تا سایت شما موقع نمایش اولیه به شخص این پیام را منتقل کند که این سایت یک سایت تخصصی هستش و میتونه نیاز من را رفع کند و این می تواند در رشد کسب و کار شما تاثیر گذار باشد.

 

۳) نداشتن محتوا در سایت

یکی دیگر از مشکلات وب سایت هایی که به شکست منجر می شوند این هست که نمی توانند به سوالات مشتریان پاسخگو باشند و مشتری براحتی از سایت شما خارج می شود

برای مشتریانتان تولید محتوا کنید و درباره موضوعات مختلف حوزه فعالیت خودتون مطلب بنویسید این کار برای سایت شما چه سودی دارد؟

اعتماد مخاطبانتان را می توانید به راحتی با انتشار مطالب تخصصی در سایتتون میتونید به مشتری بگید که واقعا کار من این هستش

 

دگر صفحات

طراحی سایت در تبریز

 

۴) پنهان کردن اطلاعات ضروری

اطلاعات تماس و ارتباطی با شما باید در صفحه اصلی سایت شما وجود داشته باشد

اطلاعاتی مانند:

  • آدرس فیزیکی دفترکار یا کارگاه شما
  • داشتن نقشه گوگل در صفحه تماس با ما
  • اطلاعات تماس از طریق شماره ثابت و همراه یا ایمیل
  • لینک شبکه های اجتماعی
  • داشتن صفحه درباره ما ( صفحه ای که درباره تیم یا شرکت خود اطلاعاتی به کاربر میدهید.)

 

۵) کند بودن سرعت لود سایت

۴۷ درصد از کاربران سایت شما اگر صفحات سایتتون در کمتر از ۲ ثانیه باز بشه وبسایت شما رو ترک میکنن و دیگه واسه خرید و یا استفاده از خدماتتون به سایت شما بر نمیگردن

خود شما اگر ۱ دقیقه سایتی رو بزنید و بالا نیاد میبندینش به خصوص این مورد در موبایل بیشترین اهمیت را دارد زیرا کاربران موبایل با اینترنت های سرعت پایین معمولا هستن و اگر سایتتون بالا نیاد به راحتی میبندن

پس یکی دیگر از عامل های سایت شما که به شکست می خورد می تواند سرعت کم آن باشد

و راهکار ها برای حل این مشکل چیست؟

  1. انتخاب هاست محلی : یعنی اگر سایت شما بازدید کنندگانش از کشور خودتان مثلا ایران باشد باید هاست خود هم در ایران باشه تا در بالاترین سرعت به درخواست شما جواب داده شود.
  2. استفاده از cdn: استفاده از شبکه محتوای ابری که بهترین آن ها می توان به cloudflare اشاره کرد.
  3. استفاده از عکس های حجم پایین و بهینه شده در سایت
  4. بررسی و حل مشکلات سایت در دو تا از بهترین ابزار ها به نام  GTmetrix  و  Pingdom

 

۶) استفاده نکردن از المان هایی که کاربر رو به انجام کاری وادار کند (Call to action)

هدف از ترغیب کاربر برای استفاده از سایت شما چیست؟ آیا میخواهید که با شما تماس بگیرد تا بهش مشاوره بدید یا یک محصولی رو بخرد پس باید از المان های call-to-action استفاده کنید این یعنی کاربر رو به انجام آن کار ترغیب کنید مثلا استفاده از جمله هایی این چنینی هستش اگر واقعا میخواهید این محصول رو داشته باشید همین الان کلیک کنید.

 

۷) تاریخ گذشته

سایت شما باید همیشه زنده باشد وب سایت های مرده به هیچ وجه نمیتونن موفق باشن زیرا باید کاربر وقتی وارد اون میشه احساس کنه که وقایع مثلا فصلی در سایت اعمال شده تاریخ اخبار سایت و …

 

۸) استفاده نکردن از UX

تجربه کاربری همان UX به این معنی هست که کاربر با وبسایت بهم خورده برنخورد باید سایت شما از نظمی خواص تبعیت کند مثلا دکمه خرید همیشه باید سمت چپ قرار گیرد و هدر در بالای صفحه و لوگو بالا سمت راست

 

۹) داشتن مشکلات برنامه نویسی

برای مثال اگر فروشگاه دارید امکانش هست که در درگاه بانکی آن تداخلی وجود داشته باشد شما به عنوان وبمستر باید مرتبا بررسی کنید سایتتون رو و برای این کار بهترین عمل این هست که خودتون رو به جای کاربر بزارید و وارد سایت خودتون بشید و تمامی مراحل رو ادامه بدید.

 

۱۰) ایجاد سردرگمی در هدایت به صفحات

سایت شما باید ساده و روان باشد و مثلا اگر فروشگاه دارید روند خرید را تا اونجا که میتونید آسان تر کنید تا کاربر از هدایت شدن به صفحات دیگر اذیت نشود.

چکیده کتاب (از گفتگو تا ایجاد ارتباط)

نکات کلیدی کتاب

  • اگر مردم به شما احساس نزدیکی کنند، از شما تعریف می کنند به شما اعتماد می کنند بیش از حد انتظار با شما همکاری می کنند و از بودن با شما لذت می برند.
  • برای ایجاد رابطه خوب با دیگران، سعی  کنید بر آن ها تمرکز کنید نه بر خودتان
  • برای ایجاد روابط ارزشمند، به مردم نشان دهید که برایشان اهمیت قائلید می خواهید به آن ها کمک کنید و قابل اعتماد هستید برای جلب حمایت دیگران باید از آنها حمایت کنید.
  • سعی کنید با مردم ارتباط دیداری، ذهنی احساسی و زبانی برقرار کنید.
  • اولین کسی باشید که با افراد گروه ها و مخاطبان ارتباط برقرار می کند.
  • مردم اغلب ایجاد ارتباط را سخت می دانند، زیرا بیش از حد حدس می زنند متکبرانه عمل می کنند بی تفاوت ظاهر می شوند یا خود را کنترل می کنند.
  • از استراتژی ارتباطی سه گانه استفاده کنید: مطالب را ساده کنید آن را به آرامی بگوئید و لبخندی بر لب داشته باشید.
  • وقتی مسائل مشترک را مطرح کنید، مردم بیشتر با شما همراه می شوند.
  • در سخنرانی عمومی مختصر، شفاف، مرتبط، جذاب و مستقیم سخن بگوئید نکات مهم را تکرار کنید از داستان ها استفاده کنید
  • برای تشویق دیگران به عمل (آن چه باید بدانند) را مطرح کنید، آن چه لازم است ببینند را نشان دهید و احساس خود درباره آن چه باید حس کنند را انتقال دهید.

آنچه در این چکیده می آموزید

  1. چگونه به بهترین شکل با دیگران ارتباط برقرار کنیم و چرا این موضوع مهم است؟

  2. چگونه با مخاطب ارتباط برقرار کنیم؟

  3. چگونه دیگران را به عمل تشویق کنیم؟

جان سی مکسول کارشناس توسعه مدیریت و رهبری کسب و کار معتقد است که برای یادگیری بهترین شیوه ارتباط با دیگران کارهای یک فرد فوق حرفه ای در برقراری ارتباط را تقلید کنید وقتی او نسخه اولیه این کتاب را در وبلاگ خود قرارداد ۱۰۰ هزار نفر از آن بازدید کرده و افراد بسیاری پیشنهاداتی برای بهتر کردن آن ارائه کردند مکسول تا کنون بیش از ۱۸ میلیون نسخه کتاب فروخته است و شرکت او مهارت های مدیریتی را به پیش از ۵ میلیون نفر آموزش داده است.

اودر این کتاب از اصول ساده و نقل قول ها مثال ها و داستان های بسیاری استفاده می کند تا روش برقراری ارتباط با دیگران را در شرایط مختلف نشان دهد او با وجودی که واعظ است اما بدون اینکه موعظه کند، فلسفه ای هوشمند و هدفمند از ارتباط را مطرح می کند نصیحت ملموس مکسول یعنی – تمرکز بر دیگران کمک بهآن ها و لبختد زدن – چندان خارق العاده نیست اما هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند.

اگر گاهی به نظر می رسد که مطالب این کتاب صرفا از داستانی فوق العاده به داستنی دیگر می رود این موضوع بخشی از جذابیت آن است و همه این داستان ها به پندی منتهی می شوند که توانایی شما برای ایجاد ارتباط با افراد دیگر را بهبود خواهد بخشید نکته مهم این است که این مثال ها را اجرا کنیم و مکسول روش آن را توضیح می دهد.

برای ایجاد ارتباط گفتگو کنید

از کجا می فهمید که با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کرده اید؟ آن ها هر کاری برای شما انجام می دهند به نیکی از شما سخت می گویند؟ با شما ارتباط احساسی برقرار کرده و به راحتی حرف هایشان را می زنند به شما اعتماد می کنند

درباره دریافت انرژی مثبت از شما می گویند و از بودن در کنارتان لذت می برند؟ ایجاد ارتباط ارزشمند با دیگران منافع زیادی دارد افرادی که روابطی گرم برقرار می کنند با مشکلات کمتری مواجه می شوند و از ارتباطات خود بیشتر لذت می برند با این وجود، ایجاد چنین روابطی با دیگران نیازمند گذر از رگبار نشانه ها و پیام هایی است که هر روز مردم را بمباران می کند

منظور ما تبدیل شدن به یک ارتباط برقرار کننده و همدل موثر است مهارتی که می توانید به خود بیاموزید و از یادگیری آن خوشنود شوبد

ایجاد روابط صمیمانه به تشخیص و تصدیق ارزش دیگران بستگی دارد تمرکز را از خودتان بردارید و آن را به افراد اطراف تان معطوف کنید خودتان را فراموش کنید نحوه کنار آمدن با دیگران را بیاموزید برای داشتن ارتباط بهتر با دیگران، با آن ها صحبت کرده و مکالمه را بر نگرانی های آن ها متمرکز کنید نه مسائل خودتان سعی کنید روابط نفر به نفر ایجاد کنید

۹۰% تمامی رابطه ها در این شرایط ایجاد می شوند مهارت های خود را در این حوزه کلیدی تکمیل کنید سپس سعی کنید با اعضای گروه ها و نهایتا با حضار جلسه ارتباط برقرار کنید انجام این کارها ساده نیست اما حیاتی است تصور کنید شخصی که با او صحبت می کنید چگونه به این سوالات درباره شما پاسخ خواهد داد:

  1. آیا به من اهمیت می دهید؟ نشان دهید که واقعا به دیگران اهمیت می دهید صحبت درباره نیازهای خود را متوقف کرده و به نیازهای آن ها توجه کنید.
  2. آیا می توانید به من کمک کنید؟ فروشندگان بزرگ با این مثل قدیمی اما واقعی زندگی می کنند: ( هیچ کس دوست ندارد چیزی را به او بفروشند، بلکه دوست دارد به او کمک کنند.) به جای اینکه به دنبال افرادی باشید که به شما کمک کنند در کمک به دیگران پیشقدم شوید.
  3. آیا می توانم به شما اعتماد کنم؟ عشق میان انسان ها حیاتی است، اما اعتماد از آن ها هم مهم تر است اگر مورد اعتماد نباشید هرگز نمی توانید با کسی ارتباط برقرار کنید. برنامه شما برای دیگران مهم نیست، اما کمک شما در پیشبرد برنامه های آن ها برایشان مهم است برای جلب حمایت دیگران سریع از آن ها حمایت کنید ایجاد ارتباط به همین سادگی است، به شرطی که آن را به روشی صادقانه و باورکردنی انجام دهید رفتار شما بسیار پرمعنی تر از گفته های شماست در حقیقت واژه ها اثر کمی در ایجاد ارتباط دارند میزان اثر گذاری شما به این بستگی دارد که چقدر از ماهیت خود را آشکار می کنید ایجاد ارتباط مثبت چهار چزء دارد:

دگر صفحات

طراحی سایت در تبریز

 

۱) آنچه مردم می بینند : ارتباط دیداری

ظاهر شما بسیار بیشتر از واژگان اهمیت دارد آراسته لباس بپوشید ظاهری مرتب و تمیز داشته باشید لبخند بزنید و از حالات چهره دوست داشتنی و گرم استفاده کنید صاف بایتید و با انرژی حرکت کنید.

۲) آنچه مردم درک می کنند: ارتباط ذهنی

برای ایجاد ارتباط با دیگران تجارب شخصی واقعی خود را برای آن ها بازگو کنید تا از آن استفاده کنند، آن را احساس کرده و به آن احترام بگذارند.

اینطور به موضوع نگاه کنید: (وقتی خودتان را پیدا کنید، مخاطبان خود را نیز پیدا خواهید کرد) این جمله چارلز لافتون بازیگر معروف اواسط قرن بیستم است:

یک بار که او در مهمانی کریسمس در لندن شرکت کرده بود، میزبان ازهمه خواست تا سرود کریسمس را با هم بخوانند، لافتون به صورت حرفه ای سرود مزامیر ۲۳ را از بر خواند که منجر به تشویق های گرم اطرافیان شد. نفر بعدی زنی سالخورده بود که در صندلی خود خوابیده بود وقتی دوستانش اورا بیدار کرده و ماجرا را برایش شرح دادند، او به صورت صادقانه اما کاملا غیر حرفه ای شروع به خواندن همان سروذ کرد:

(خدواند شبان من است، محتاج به هیچ چیز نخواهم بود) وقتی اجرای او به پایان رسید، همه می گریستند چرا اجرای او عکس العمل احساسی قوی تری را نسبت به دکلمه آراسته یک بازیگر برانگیخت ؟ لافتون اینگونه توضیح داد: ( من سرود را می شناسم، او مفهوم آن را می داند)

۳) آنچه مردم حس می کنند: ارتباط حسی

نگرش باعث جذابیت بیشتر یک سخنران نسبت به سخنران دیگر می شود اگر با احساس و مطمئن باشید مردم به سوی شما جذب می شوند.

۴) آنچه مردم می شنوند: ارتباط زبانی

از واژگان مثبت به بهترین نحو استفاده کنید به گفته مارک تو این توجه کنید: ( تفاوت بین واژه نسبتا صحیح با واژه صحیح بسیار بزرگ است و مانند تفاوت بین نور کرم شب تاب و نور رعد و برق است.

برای ایجاد ارتباط انرژی صرف کنید

برای ایجاد ارتباط با دیگران باید انرژی واقعی از خود نشان دهید اگر منتظر هستید تا آن ها پیشقدم شوند، تنها خواهید ماند

به جای منتظر ماندن برای به وجود آمدن موقعیت عالی برای شروع رابطه، فرصت را غنیمت شمارید اما ناگهانی اقدام نکنید؛ آنچه می خواهید انجام دهید یا بگوئید را از قبل آماده کنید صبور و فارغ از خود باشید.

نصیحت سام والتون یعنی ( قانون ۱۰ قدم ) را در برابر افراد زندگی خود به کار گیرید کارمندان فروشگاه وال مارت این تعهد را بر اساس باورهای والتون بنا نهاده اند (من رسما عهد می بندم که هربار مشتری به ۱۰ قدمی من رسید، لبخند بزنم به چشمان اون نگاه کنم و به او خوشامد بگویم) برای شناخت افراد انرژی بگذارید اما خود را بیش از حد خسته نکنید

وقتی در همایشی صحبت می کنید، هر چه تعدا  مخاطبان بیشتر باشد، باید انرژی بیشتری صرف کنید

برای ایجاد ارتباط با گروهی از افراد در ابتدا شناخت کافی از آن ها پیدا کنید وقتی با آن ها ملاقات می کنید، خود را به همه معرفی کنید این موضوع را درک کنید که گروه، صاحب جلسه است نه شما چه با یک نفر روبه رو باشید چه با گروهی کوچک یا جمعیتی بزرگ به افراد بگوئید که آن ها را تحسین می کنید خدمت به دیگران را مشخصه اصلی خودتان بسازید.

حتی اگر ارتباط گر قدرتمندی باشید، داشتن روابط محکم با افراد محترم که می توانند اعتبارشان را با شما تقسیم کنند امتیاز است

دکتر فیل مک گرا روانشناس تلویزیون ایالات متحده با همین روش معروف شد او در برنامه تلویزیونی اپرا وینفری شرکت کرد و اپرا به بینندگان خود نشان داد که نظری مثبت درباره او دارد در نتیجه بینندگان نیز به او بسیار توجه کردند البته اعتبار فقط منوط به این نیست که (چه کسی را می شناسید) بلکه به دانسته ها و یافته های شما نیز بستگی دارد دستاوردهای برجسته و چشمگیر، تحسین افراد را بر انگیخته و گسترش روابط را آسان تر می کند.

یافتن وجه اشتراک

بهترین راه ایجاد ارتباط با دیگران پیدا کردن وجه اشتراک با آن ها است برای مشخص کردن وجوه اشتراک خود با افرادی که مایلید با آن ها ارتباط برقرار کنید، درباره آن ها بیشتر بیاموزید متاسفانه برخی این کار را به دلایل زیر دشوار می دانند:

  1. خودبینی – من دانشته ها، خواسته ها و احساسات دیگران را می دانم. وقتی به دیگران به صورت کلی نگاه کنید، اغلب دچار اشتباه می شوید درباره مردم نظر کلی ندهید و فکر نکنید نمی توانید چیزی از آن ها بیاموزید دیگران حتما می توانند شما را شگفت زده کنند
  2. تکبر- نیازی به دریافتن دانسته ها، خواسته ها و احساسات دیگران ندارم. هسته ایجاد ارتباط، اهمیت دادن و توجه به دیگران و تلاش برای درک آن ها است.
  3. بی تفاوتی – به دانسته ها، خواسته ها و احساسات دیگران اهمیتی نمی دهم. افرادی که چنین احساساتی دارند، فقط بر خودشان تمرکز می کنند و احتمالا نمی توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. به گفته جرج کاربین طنز پرداز: ( امروز دانشمندان اعلام کردند که درمانی برای مشکل بی تفاوتی یافته اند با این وجود، آن ها ادعا کرده اند که هیچ کس کوچک ترین علاقه ای به آن نشان نداده است.)
  4. کنترل- نمی خواهم دیگران دانسته ها، خواسته های و احساسات مرا بدانند. اگر خود و دانش خود را از کارمندانتان دریغ کنید، انتظار تضعیف روحیه آن ها را داشته باشید.

 

از شفافیت، شوخ طبعی و لبخند استفاده کنید

جان بکلی در کتاب قدرت (قدرت واژگان کوچک) می نویسد: آموزش به ندرت بر مبادله نظرات به صورت ساده و شفاف تاکید می کند آموخسته های ما در زبان انگلیسی به ما یاد می دهد که چگونه مسائل را پیچیده و مبهم کنیم.

واقعا اینچنین است بعضی افراد فکر می کنند که باید به روشی بسیار پیچیده سخن بگویند یا بنویسند تا دیگران فکر کنند که آن ها دانا هستند و مطلب مهمی برای گفتن دارند ولی موضوع دقیقا برعکس است

برای برقراری مکالمه و ایجاد ارتباط از افکار و ایده های ساده و قابل فهم استفاده کنید البته این کار خیلی هم ساده نیست به گفته پاسکال بلیز ریاضیدان (من این نامه را طولانی تر از حد معمول نوشته ام، زیرا وقت کافی نداشتم تا آنرا مختصرتر کنم.)

برای جلب توجه و احترام، اطلاعات و داستان هایی آماده کنید که بامزه، محرک احساسات، انگیزاننده یا مفید باشند هدف شما این است که مردم را بخندانید به احساسات آن ها نفوذ کنید به آن ها انگیزه دهی و زندگی شان را ساده تر کنید

برای برنده شدن، بر اساس این استراتژی سه گانه با آن ها گفتگو کنید: (مبحث را ساده کنید، آن را آرام بگوئید، لبخندی بر لب داشته باشید)

راه دیگر برقراری ارتباط موثر با افراد انگیزه دادن به آن هاست برای تشویق آن ها به اقدام صحیح از معادله انگیزه استفاده کنید این فرمول سه بخش دارد:

  1. آن چه مردم باید بدانند.
  2. آنچه مردم باید ببینند.
  3. آنچه مردم باید حس کنند.

شما پیام خود هستید

وقتی برای نخستین بار تلاش می کنید تا رابطه ای را با افراد برقرار کنید، چه رابطه نفر به نفر و چه رابطه با یک گروه، نحوه سخن گفتن شما بسیار مهم است. وقتی شما را بشناسند، اعتبار شما مهم ترین عامل در حفظ ارتباط کنید

بهترین راه برای آنکه دیگران به شما اعتماد کنند، این است که با خودتان ارتباط برقرار کنید یاد بگیرد به خودتان اهمیت داده و با خودتان راحت باشید اگر خودتان را دوست نداشته باشید، دیگران نیز شما را دوست نخواهند داشت مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرید همیشه آنچه می گوئید را زندگی کنید.

5 قانون روانشناسی در طراحی UX

 

این متن بر اساس تجربه نوشته شده است… زمانی برای ارزیابی مجدد توانایی های خود در طراحی سایت

در حال حاضر یکی از مشکلاتی که وجود دارد داشتن تجربه در طراحان سایت می باشد که تجربه به عنوان یک دارایی با ارزش خود می تواند به حساب بیاید در یک قالب سایت قسمت های کوچک و جزئی بسیاری وجود دارد پس یکی از نیازهای و ضرورت های یک طراح سایت موفق بودن این هست که بدانیم از رنگ ها نسبت به موضوعیت وب سایت یا جا و مکان المان ها در کجاها استفاده کنیم.

برای یک طراح سایت موفق بودن باید ویژگی هایی داشته باشیم از جمله این ویژگی ها این هست که از خودمون سوال بپرسیم! خوب به چه صورت مثلا برای سایتی که میخواهید طراحی کنید باید در نظر بگیرید که مخاطبان این وبسایت چه کسانی یا چه قشری از جامعه می باشد؟ آیا مرد هستند یا زن یا بچه یا نوجوان؟ در چه رنج سنی هستند؟ و از همین قبیل سوالات که شما باید قبل از آغاز طراحی قالب یک سایت آن ها را از خودتون بپرسید.

بسیار خوب این ۵ رویکرد که در زیر به شرح هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت به صورت کاملا روانشناسی شده می باشند و به اثبات رسیده اند که با رعایت این قوانین در کارهای خود در نتیجه می توانید شاهد این خواهید بود که مخاطبان سایت هایی که شما طراحی میکنید بسیار زیاد هست و طراحی شما کاملا کاربردی خواهد بود.

میتوانید برای مطالعه بیشتر و اطلاعات در مورد ux به سایت زیر مراجعه کنید

User experience design

۱) قانون وبر (Weber’s)

همه ما فیس بوک را می شناسیم به طراحی فیس بوک از ابتدا توجه کنید آیا شاهد تغییرات کلی در ساختار فیس بوک بوده اید؟

سایت فیس بوک حدود ۳۵۰ میلیارد دلار ارزش گزاری شده است بنابراین به نظرتان چرا با گذشت سال ها فیس بوک در حفظ عناصر کلیدی خود که از ابتدا مورد استفاده قرار داده است می کوشد؟ سایت هایی مانند گوگل، توییتر و آمازون با وجود بزرگی بودجه و هزینه ای که در اختیار دارند آن را صرف طراحی دوباره خود نمی کنند.

قانون وبر این را مشخص می کند که تفاوت های کوچکی در مقیاس بزرگ احساس نمی شوند ولی تفاوت های بزرگ به خوبی خود را آشکار می کنند برای مثال شما در حال حمل یک بار به وزن ۱۰۰ کیلوگرم هستید اگر ۱ کیلوگرم از آن بار خود را بردارید کمترین احساس را خواهید داشت منتهی بیاید و ۱۰ کیلو از بار خودتون رو کم کنید می بینید که تقاوت به خوبی آشکار میشه پس این قانون وبر هست که میگه اگه فیس بوک مثلا در طول این سال ها تفاوت کلی میداد حتما منجر به ریزش بسیاری از مخاطبانش خواهد بود چرا که کسانی وجود دارند که فیس بوک را فقط با همان طرح ساده می پسند

پس در طراحی ابتدایی هر سایتی حداکثر توجه و ظرافت خود را انجام دهید زیرا در زمانی که سایت شما توسط مخاطب شناخته شود دیگر تغییرات در طراحی آن به عهده شما نیست بلکه باید نسبت به رفتار مخاطبانتان شما هم عمل کنید در غیر این صورت آن قشر را از دست خواهید داد.

طبق آخرین تحقیقات نشان داده شده که انسان ها تغییرات عظیم را در سیستمی که قبلا کار میکردند دوست ندارند حتی اگر این تغییرات به نفع آن ها باشد.

باید تغیرات خود را به صورت کاملا تدریجی انجام دهید تا مخاطب نیز به تغییرات شما عادت کند

۲) تاثیر انتخاب درست رنگ در موفقیت یک سایت

همانطور که بر حسب تجربه می دانید کپی کردن طرح برای مخاطبان متفاوت کاری غلط است و باعث شکست و کاربر ناپسند بودن آن سایت می شود.

تحقیقات نشان داده که مردم در ۹۰ ثانیه نظر خود را یک شی به خود جلب میکند در این میان که ۹۰ درصد آن رنگ  می باشد پس انتخاب درست رنگ و استفاده از آن در جاهای سایت میتواند خود یکی از عوامل مهم در شکست یا موفقیت یک سایت باشد.

در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید که تفاوت میزان رنگ هایی که جنس مرد یا زن به آن علاقه مند هستند.

عکس چارت میزان علاقه مردان و زنان به رنگ ها در طراحی سایت

چارت میزان علاقه مردان و زنان به رنگ ها در طراحی سایت

 

و در تصویر زیر هم می تونید رنگ هایی رو ببینید که مردان و زنان علاقه ای به این رنگ ها ندارند

عکس نمودار نشان دهنده رنگ هایی که مردان و زنان علاقه ای ندارند

نمودار نشان دهنده رنگ هایی که مردان و زنان علاقه ای ندارند

 

از این به بعد لطفا در طراحی های خود نسبت به موضوع سایت و مخاطبان آن اقدام به انتخاب رنگ نمایید.

 

دگر صفحات

طراحی سایت در ارومیه

 

۳) پدیده انطباق حسی

آیا تا به حال به این فکر کردید که چرا هنگام پوشیدن لباس یا غذا خوردن یا اینکه صداهایی که به صورت مکرر می شنوید تعجب نمی کنید و واکنش نشان نمی دهید؟

جواب این سوال ها یک پدیده روانشناسی هست به نام “انطباق حسی” یعنی چیزهایی که در ابتدا ممکن هست ما را آزار دهند ولی رفته رفته به آن عادت می کنیم و از توجهمان کاسته می شود نسبت به آن در حال حاظر این موضوع چه ربطی به طراحی سایت دارد؟

شما یک سایت را طراحی میکنید و با موضوع بالا رنگی را برای آن انتخاب می کنید و باید از آن در سر تا سر طراحی خود استفاده نمایید برای نرخ تبدیل در طراحی مجدد سایت وقتی از رنگ آبی استفاده کردید باید از همان رنگ استفاده کنید اکثر طراحان سایت این حس رو دارند که فکر میکنند برای ایجاد جلب توجه باید از رنگ قرمز استفاده کنند که این درست نیست و باید نسبت به طرح کلی شما بیاید یعنی در سایتی که رنگ آن قرمز هست دوباره استفاده از دکمه زیاد تاثیر گزار نیست در حالی که می تونید از رنگ سبز برای همان دکمه استفاده کنید.

۴) انتخاب نوع بزرگتر و ساده فونت بهتر است!

در طراحی های خود از فونت هایی که جدیدا طراحی و ارائه می شود اگر برای شما خوش آیند هست این آنطور نیست که کاربر شما هم دوست داشته باشد فونت باید بزرگ، خوانا و ساده باشد این نتیجه تحقیقات علمی اثبات شده هست تا مردم بتوانند با متن شما ارتباط عاطفی قوی داشته باشند و راحت تر بتوانند متن شما رو مطالعه کنند.

در متن هاتون از سایز فونت ۱۶px پایین تر استفاده نکنید این یک اندازه فونت مناسب و استاندارد برای متن های شما می باشد تا کاربر بتواند آن را به راحتی بخواند.

۵) تنظیم ادراکی

عکس از درک موضوع در طراحی سایت

درک موضوع در طراحی سایت

 

آنچه در تصویر بالا مشاهده می نمایید بسته به درک شما و پیشینه ذهنی شما متفاوت هست شما هم میتونید گلدان رو ببینید یا دو چهره مشاهده نمایید اگر شما یک هنرمند باشید به احتمال زیاد تصویر گلدان رو می بینید.

این پدیده “نظریه مجموعه ادراکی” که گرایش ما به درک اطلاعات را بر اساس انتظارات ما، اطلاعات و تجربیات موجود توضیح می دهد درباره مردم و فرهنگ ها درک ها نیز متفاوت هست.

مفهوم برای طراحی سایت این هست که یک مفهوم کلی در حال حاضر شما بر اساس تجربه دارید مثلا هدر سایت و منو ها باید در بالا باشد اگر این کار رو بیاید و در پایین یا بغل قرار بدید خیلی از کاربران گیج می شن و باعث تجربه کاربری بد خواهد شد.

در جمع بندی:

شما باید نسبت به طراحی های خود باید بیشتر توجه رو در رفتار کاربرهاتون بزارید یعنی دقیقا بر اساس رفتار اون ها سایتتون رو طراحی کنید و از یک سری قوانین می تونید استفاده کنید تا رفتار کاربراتون رو بهتر بشناسید و این که در ابتدای طراحی سایت خودتون زیاد وقت بزارید چون وقتی سایت شما معروف می شود مردم از سایت شما یک تصویر ذهنی دارند و وقتی برای دومین بار به سایت شما مراجعه می کنند اگر سایت شما دچار تغییرات زیادی شده باشد احتمال اینکه سایت شما رو ترک کنند بسیار زیاد هست حتی اگر این تغییرات برای آنها مفید باشد بهترین نوع تغییرات به صورت تدریجی می باشد.

10 نکته درباره راه اندازی استارتاپ ها

 

همانطور که میدانید ساخت یک محصول از همان اول آسان نمی باشد، اما می توان با تلاش درست و عملکرد خوب با شناخت کامل از مسئله راحت شود.

۱) راه اندازی تکمیل نشده

ببنید شما اگر بخواهید برای مثال بهترین دوچرخه جهان رو بسازید نباید از ابتدا بار سنگینی داشته باشید برای این کار شما هیچ وقت در ورزش نمی توانید که یک روزه به جایگاهی برسید که یک فرد در طول سال ها برای رسیدن به آن بی وقفه تلاش کرده است

برای کشیدن یک نقاشی عالی و خوب باید ابتدا قلم را از اولین خط شروع کنید

خیلی از افزاد هستند که ایده خیلی عالی در سر دارند و میخواهند که در یک شرایط عالی شروع کنن و باید همه چیز براشون فراهم بشه مثلا فردی میخواد یه سایت داشته باشه منتظر این هست که فرصتی براش پیش خواهد آمد تا بتونه یک شبه سایتی راه بندازه ولی واقعیت همینه که به هیچ وجه نمیشه

استفاده از نظریه تکامل در راه اندازی استارت آپ موفق

ببنید شما در موقعی که کودک بودید راه رفتنی که الان دارید رو از اولین قدم ها شروع کردید و این یعنی تکامل

شما اگر منتظر باشید که شرایط برای راه اندازی استارت آپ  یا ایده شما فراهم بشه هیچ وقت آن روز فرا نخواهد رسید.

پس با امکاناتی که امروز در دست دارید شروع کنید فقط شروع کنید و کم کم میبینید که شرایط هم برای شما فراهم می شود.

خیلی ها شکست می خورن زیرا برای چیزی که اصلا درست و لازم نیست بی خبر بیش از حد تلاش می کنن.

شما باید ابتدا با آزمون و خطا وارد بازار شوید این مردم هستند که روند پیشرفت محصول شما را تایین میکنن ببینید

۲) داشتن گوش خیلی بهتون در موفقیت کمک می کند.

شاید تعجب کنید ولی داشتن گوش خیلی بهتون تو پیشرفت استارت آپ تون کمک می کنه یعنی چی یعنی شما به مشتری هاتون گوش بدید و ببینید که واقعا چی میخواهد و در دنیای امروزی استارت آپی موفق خواهد بود که نیاز مشتریانش را خوب بشناسد و در سریع ترین زمان استراتژی حل آن موضوع رو بسازه

بنابراین استفاده از این نعمت الهی میتونه خیلی برای استارت آپ تون کمک کند

همیشه انتقادات و پیشنهادات را در کارتون داشته باشید این یکی از مهم ترین بخش ها می باشد چون نظرات واقعا سازنده آینده استارت آپ شما می باشد.

۳) داشتن آگاهی از رقیبان و آنالیز مدام

 

پیشرفت شما در این نکته هست که آگاهی شما از بازاری که میخواهید وارد آن شوید در چه حد می باشد ببنید بازار رو یک بازی حل مساله بدانید که نتیجه آن موففیت است رقیبان شما در حال حاضر خیلی از این مسائل را حل کردند برای همین هست میگویم که به هیچ وقت ۱۰ سال وقت نزارید برای طراحی جلد محصولتون فقط چون خیلی عقب می افتید و دیگر بازگشت شما تقریبا غیر ممکن می باشد.

آگاهی و بررسی مداوم رقیبان این نتیجه را برای شما در بر خواهد داشت که جایگاه خودتون رو توی بازار بهتر میشناسید آیا اولین هستید؟؟ مشتری که قصد خرید داشته باشید به شما مراجعه می کند یا به رقیبان ؟ باید این سوالات را حتما بپرسید در غیر اینصورت مطمعن باشید بزودی غرق خواهید شد.

۴) داشتن دانش کافی

آیا در کاری که می خواهید انجام دهید متخصص هستید؟ یا بهتر از شما هم وجود دارد؟ اگر وجود دارد پس باید خیلی خیلی تلاش کنید شبانه روز و در حال کسب تجربه و دانش باشید زیرا در هر حوزه اگر بی شک شما نفر اول باشید موفق خواهید بود و درآمد عالی خواهید داشت

برای مثال خیلی دیده ایم که میگن واسه طراحی سایت مثلا برو فلان شرکت کارش درسته یا مثلا ماشینت جاش خرابه ببر بده به اوستا فلانی همین موفقیت و ثروت یعنی این اگر بتونید مشتری رو راضی کنید و نیازش رو رفع کنید تموم شد

۵) آموزش نحوه مدیریت تیم یا کارکنان

شما به عنوان رهبر و مدیر استارت آپ تان باید نحوه برخورد با تیم و رفتار های کارکنانت رو بشناسی و اگر هم نمیدونی سعی کن حتما روزانه در مورد این مطالعه داشته باشی و تو سمینار ها یا دوره های آموزشی مرتبط با نحوه برخورد با کارمندات شرکت کنی

 

دگر صفحات:

طراحی سایت در قزوین

 

۶)موفقیت مجموع جزئیات می باشد

به عنوان مدیر باید به ریز و جزئیات کار توجه کنید نه اینکه روی سر کارمندانتان وایسید و دستور بدید منظورم از ریز و جزئیات در اول کار و آخر کار هست که شما باید توجه داشته باشید خروجی که به دست مشتری میرسد واقعا همون چیزی هست که شما از اول در انتظار داشتید یا که خیر

۷)قابلیت های جذاب موجب پیشی گرفتن شما از رقیبانتون شود

منحصر بودن و انحصار خود یک مساله ای هست که می تونید با رعایت پرستیژ کاریتون از ابتدا اون رو حفظ کنید و هنگامی که مشتری با شرکت شما روبرو می شود یه کاریزمای خواصی داشته باشه و از دیگر رقیبان متفاوت تر باشد این خود میتونه خیلی به انتخاب مشتری کمک بکنه

۸) بروز باشید

اگر استارت آپ شما زنده هست باید حتما بروز باشد یعنی از آخرین تکنولوژی ها در زمینه خودش آگاهی داشته باشه برای مثال یک فوتبالیست موقعی که در کنارت قرار میگیره میبینید که کل زندگی این فرد صرف این هستش که مسابقه های اکثر تیم هارو میبینه یا خبر های ورزشی قاره های دیگه رو دنبال میکنه این کار چه منفعتی داره؟ بزرگترین سود این کار برای استارتاپ شما این هستش که میتونید اولین باشید مثلا اگر یه دستگاه جدیدی اومده که کارهارو راحت تر میکنه و شما واسه اولین بار از اون در کشور استفاده میکنید این خودش یه مزیت بزرگ و اعتبار برای شما می آورد.

۹)استفاده از تجربیات دیگران در حوزه کاری خود

اگر کار شما به نحوی هست که از سالیان سال موجود بوده و تاریخ اون قدیمی هستش مثلا تولید کفش حتما از کسایی که در اون زمینه ریش سفید هستند مشورت بگیرید منتهی با روش خودش به هر حال الان اکثرا از حرف هایی که میزنید خوششان نمیاد چون شاید بگید که ما یه دستگاه جدید داریم که کا رو راحت میکنه و اونا بگن نه دستگاه چیه باید با دست بزنید تا درست باشه خوب این منطقی نیستش باید شما از نحوه معاشرت و برخورد اون ها بیشتر درس بگیرید چیزی که الان در اکثر استارت آپ ها به ندرت دیده میشه

۱۰) آموزش مداوم

به پرسنل و خودتان حتما در روز زمانی رو واسه آموزش در نظر بگیرید این در دنیا الان یک بحث کاملا جدی هستش برای موفقیت یک استارتاپ که باید بروز باشد و آموزش دیده باشد افرادی که در اون تیم مشغول هستند

یک نکته درباره استخدام افراد هم بگم که به هیچ وجه نیاید افراد رو بر اساس مهارت استخدام کنید بلکه مهارت آموختنی هست شما شخصیتی که میخواید رو پیدا کنید تا کم تر به مشکل بر بخورید.

بازاریابی مشتریان از طریق موبایل


نکات کلیدی کتاب

  • تقریبا سه چهارم افراد در سرتاسر دنیا تلفن همراه دارند.
  • در کنار تلویزیون و کامپیوتر شخصی، تکنولوژی موبایل ( سومین پرده) است و به زودی به مهم ترین پرده نمایش تبدیل خواهد شد.
  • تبلیغ محصولات و خدمات از طریق تلفن های همراه، فرصت های بی نظیری برای بازاریابی در اختیار شما قرار می دهد.
  • تکنولوژی موبایل به خاطر ورود تلفن های هوشمندی مانند آیفون اپل در میان کاربران کاملا رایج شده است.
  • تلفن هوشمند ترکیبی از دوربین، پخش کننده فیلم، ابزار موسیقی و مرورگر وب است. با آن می توان تماس تلفنی برقرار کرد و امکانی فوق العاده برای بازاریابان برای دسترسی به مشتری است.
  • تلفن های هوشمند، بازاریاب ها را قادر می سازد تا در لحضه خرید مصرف کنندگان در فروشگاه، مستقیما بر آن ها اثر بگذارند.
  • این کاربران تلفن همراه هستند که کانال بازاریابی موبایلی را کنترل می کنند و نه شرکت ها.
  • اغلب بازاریابان که بازاریابی با موبایل را آزمایش می کنند، دامنه استفاده از آنرا گسترش می دهند.
  • تلفن های همراه همه جا حضور دارند و همیشه روشن هستند، بنابراین شرکت ها می توانند پیام های به روز و لحضه ای بفرستند.

آنچه در این چکیده می آموزید

  1. چرا تکنولوژی موبایل برای بازاریابان بسیار مهم است؟
  2. چگونه محصولات و خدمات خود را به کاربران تلفن همراه بفروشیم؟

چاک مارتین ( انقلاب گر موبایل) و استاد مسلم بازاریابی با تلفن همراه است او که مدیر ارشد اجرایی در موسسه (موبایل فیوچر) است، یکی از پیشگامان معتبر در حوزه بازار تعاملی دیجیتال می باشد و مرجعی معتبر در بازاریابی محصولات و خدمات برای کاربران موبایل است او در این کتاب، به طور کارشناسانه بازار عظیم و در حال رشد موبایل را بخش بندی کرده و جزئیات آن را تشریح می کند بازاری که امکان سودآور و گسترده ای را در دسترس بازاریابان قرار می دهد.

تماس با اعضای cars.com

تکنولوژی موبایل سومین پرده نمایش شمات اولین پرده نمایش همان تلویزیون است که روش ارتباطی شرکت های عظیم با توده مخاطبان است. دومین پرده نمایش، کامپیوتر شخصی است آینده متعلق به سومین پرده نمایش است.

در طوب یک سال از زمان آغاز به کار وب سایت cars.com، تعداد بازدیدکنندگان آگهی های سایت به نیم میلیون نفر رسیدو کاربران سایت اتومبیل و مدلی که در جستجوی آن هستند قیمت مطلوب و کدپستی خود را وارد کرده و ظرف چندثانیه فهرست کاملی از فروشندگان اتومبیل های مورد نظرشان و اطلاعات تماس آن ها را دریافت می کنند اکنون این سایت موردنظرشان و اطلاعات تماس آن ها را دریافت می کنند اکنون این ایت ماهانه ۱۰ میلیون بازدید کننده دارد در سال ۲۰۰۹، این سایت شروع به طراحی نرم افزار تلفن همراه برای فروش سریع کرد آقای نیک فوتیس از cars.com می گوید”فرض بر این است که در سایت موبایلی، کاربر به دنبال جزئیات نمی گردد) مرورگر موبایل برای افرادی مناسب است که در جستجوی اتومبیل هستند و می خواهند همین الان اتومبیل بخرند.

برنامه تلفن هوشمند شرکت دسترسی سریع تر به وب سایت شرکت را بدون استفاده از مرورگر مهیا می کند تحقیقات سایت cars.com نشان می دهد که بازدیدکنندگان از وب سایت در هربازدید از ۱۲ تا ۱۵ صفحه بازدید می کند در حالی که کاربران برنامه موبایل در هر بازدید از ۲۵ تا ۳۵ صفحه دیدن می کنند! این برنامه افزایش ۱۰۰ درصدی در ترافیک موبایلی را برای شرکت به ارمغان آورد. فوتیس انتظار دارد که به زودی ۲۰ تا ۳۰ درصد ترافیک سایت به کاربران موبایل اختصاص یابد.

اکنون زمان موبایلی شدن است

۵ میلیارد نفر (۷۳ درصد جمعین دنیا) برای اتصال به اینترنت، ارسال پیام، دسترسی به حساب های بانکی، خرید های روزانه، مشاهده وضعیت آب و هوا، کنترل وضعیت ترافیک، دیدن کلیپ های تصویری و غیره از تلفن همراه استفاده می کنند. در ۷۵ کشور از جمله روسیه، اسپانیا، اوروگوئه، ایسلند و نیوزلند، ( نقوذ موبایل از تعداد جمعیت فراتر رفته است.) در سال ۲۰۱۰، ۴۵ میلیون عضو شبکه موبایل دائما به اینترنت دسترسی داشتند. تکنولوژی موبایل رفته رفته در جایگاه بسیار بالاتر و پیشرفته تری از اینترنت در اواسط دهه ۱۹۹۰ قرار می گیرد. در آن زمان زیر ساخت های وب هنوز در حال توسعه بودند. امروز موبایل ها به گونه ای ساخته شده اند که از زیر ساخت مستحکم و بالغ وب بهره برداری کنند. بسیاری از توسعه دهندگان و رهبران صنعت موبایل، سوابق دیجیتالی و تجربیاتی در زمینه مدل های عملی کسب و کار در اینترنت، ازجمله تکنولوژی موبایل (مدل تعاملی دیجیتال) را دارند.

درحلی که تکنولوژی موبایل ویژگی های مشترک بسیاری با کامپیوتر شخصی دارد، از فواید منحصر به فردی نیز برخورداد است:

  • موبایل وسیله ای شخصی است: مردم اغلب به طور اشتراکی از تلویزیون و کامپیوتر استفاده می کنند، اما به ندرت تلفن همراهشان را با شخص دیگری به اشتراک می گذارند.
  • امکان ارتباط با چند روش وجود دارد: گوشی های موبایل امکان ارتباط با صدا یا متن را ممکن می سازند علاوه برا آن می توانید ویدیو ها و تصاویری ایجاد ارسال یا دریافت کنید و همچنین بخوانید صدا ظیطط کنید یا اسکن کنید.
  • زمان، مکان و عرضه و تقاضا: بازاریابان می توانند مکان دقیق مشتریان را شناسیایی کرده و پیام های تبلیغاتی خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنند.
  • موبایل رسانه ای سیار است و همیشه به مخاطب دسترسی دارید: کامپیوترهای شخصی و تلویزیون به افراد در حال حرمت ایده آل نیستند. دسترسی به اطلاعات، درحال حرکت، نکته مهم تکنولوژی موبایل است شاید فردی در تعطیلات است در حال سفر است یا در خانه است شما نمی توانید در لحضه دلخواه پیامتان را از طریق کامپیوتر یا تلویزیون منتقل کنید ولی معمولا این کار از طریق تلفن همراه امکان پذیر است.
  • پایگاه راه اندازی شده: پایگاه مشتریان تکنولوژی موبایل در بسیاری از کشورها در حال نزدیک شدن به ۱۰۰ درصد است و ایالات متحده به ۹۴ درصد رسیده است.
  • سرعت رشد زیاد: شبکه تکنولوژی موبایل نیازی به پیشرفت سریع تر ندارد، زیرا هم اکنون بالغ و پیچیده است.
  • سکوهای آماده: سکوهای موبایل از قبل وجود داشته اند بازاریابان موبایل می توانند از این بستر و سیستم های عامل موجود استفاده کنند.
  • اکو سیستم موبایل: محصولات تکنولوژی موبایل، غنی و متنوع هستند.
  • مشتری محوری: تبلیغ کنندگان تلویزیونی مسئول پرده اول هستند در پرده سوم، این مشتریان تکنولوژی هستند که حرفه آخر را می زنند.

ارتباط نزدیک با مصرف کنندگان

اکنون تبلیغ کنندگان بیش از ۵۰ درصد بودجه بازاریابی خود را صرف ( رسانه های غیرسنتی ) می کنند و این موبایل است که به طور فزاینده ای این بودجه را از آن خود می کند.

هنوز بسیاری از شرکت ها درک درستی از موبایل ندارند و در تبلیغات به مشتریان از طریق موبایل نامطمئن هستند شاید به همین دلیل باشد که ۴۱ درصد تبلیغ کنندگانی که از اکنون از طریق موبایل تبلیغ نمی کنند، برنامه ای برای ساتفاده از آن در آینده نیز ندارند این موضوع اشتباه تاکتیکی فاحشی است، بازاریابی موبایلی موج بزرگ بعدی خواهد بود و این موج هم اکنون در حال شکل گیری است.

تبلیغ گران به کمک تکنولوژی موبایل می توانند ارتباطی شخصی و متناسب با مشتریان فعلی و احتمالی برقرار کنند هر بازاریابی در جستجوی ارتباطات مستحکم نفر به نفر با مشتریان است. کاربران تکنولوژی موبایل ارتباطات نزدیکی با برندهای مصرفی برقرار می کنند.

تلفن های هوشمند میزان استفاده از موبایل ها را افزایش داده اند این وسایل فوق العاده شامل ( سخنگو، میکروفون، صفحه کلید، صفحه نمایش، صقحه مدار با ریزپردازشگرها، دوربین، سیستم مکان یاب جغرافیایی و فضای ذخیره سازی هستند.

تلفن هوشمند اپل، آیفون با صداها هزار برنامه آماده باعث شهرت و متداول تر شدن موبایل شده است.

چریل لوکانگرو، جانشین ارشد سایت پاندورا معتقد است که اکنون نیمی از افرادی که موسیقی رایگان گوش می دهند از موبایل استفاده می کنند و آیفون استفاده از این سایت را در ساعت شب دوبرابر کرده است.

بازاریابان باید بدانند که مشتریان فعلی و احتمالی آن ها کدام یک از سکوهای آیفون، بلک بری، تلفن های با سیستم اندروید آن ها چرا و چگونه از تلفن های موبایل خود استفاده می کنند از آنجا که اغلب کاربران موبایل عضو شبکه های اجتماعی آنلاین هستند، شرکت ها باید هویت آنلاین مصرف کنندگانشان را بشناسند تا در وب با آنها در ارتباط باشند.

شرکت ها باید از ( ازخدمات مکان محور ) استفاده کنند باتوجه به وجود سکوهای مختلف موبایل، شاید بازاریابان تصمیم بگیرند که انحصارا کاربران تلفن های هوشمند را هدف قرار دهند، یا افرادی که هر نوع تلفنی در اختیار دارند را بازاریابی کنند آن هایی که به مسیر تلفن های هوشمند وارد می شوند، می توانند ( سایت موبایلی ) یا WAP ایجاد کنند.

شما نیز می توانید برنامه های کاربردی مخصوص خودتان را برای مشتریان خود توسعه دهید تحقیقات نشان می دهد که ۸۰ درصد افرادی که از برنامه های تلفن های هوشمند استفاده می کنند، دریافت پیام تبلیغی روی صفحه موبایل را، در ازای رایگان بودن برنامه می پذیرند هتل های معروف به کاربران موبایل امکان می دهند که نرخ ها را از طریق موبایل بررسی کرده و اتاق رزور کنند.

اتحادیه اتومبیل رانی آمریکا برنامه ای تخفیفی ارائه کرده که میزان تخفیف قابل استفاده را به اعضا نشان می دهد شرایط رویایی شرکت زمانی است که یک مشتری برنامه شرکت شما را به مشتری دیگر نشان دهد و بگوید ( این برنامه جدید را روی تلفن همراه من ببین )


دگر خدمات:

طراحی سایت در تبریز


مدل AIDA برای موبایل مناسب نیست

Aida که در زبان انگلیسی حروف اختصاری ( جلب توجه، ایجاد علاقه، ایجاد اشتیاق، و دعوت به اقدام ) است، یک مفهوم بازاریابی است که دهه ها با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است اما این مدل در بازاریابی موبایلی به کار نمی آید ( مصرف کنند غیر قابل کنترل) نه شرکت، فرآیند آیدا را هدایت می کند معاملات نسبت به سال های گذشته ( سریع و صمیمانه تر ) شده است در همین حال، موبایل امکان ارتباطی فعالاتر با مصرف کنندگان را هنگام برنامه ریزی آن ها برای خرید فراهم می آورد.

همانطور که مشاهده می شود، کاربران تلفن همراه می توانند برای ورود به مکان خرده فروشی از یک برنامه استفاده کنند اگر کاربر موافقت کند فروشگاه می تواند به سرعت پیام های بازاریابی مربوطه به اطلاعات خرید از جمله، قیمت های ویژه ای که به آن مشتری مربوط است را برایش ارسال کند نام این تکنولوژی پیچیده و شخصی ( بازاریابی در محل ) است سایت coupons.com که در حوزه خودش پیشرو بازار است کوپن های قابل دانلودی برای محصولات ارائه می دهد که باعث افزایش فروش می شود.

پاک ترانگ از آژانس بازاریابی موبایلی موبکست پیشنهاد می کند که ( از مکان به عنوان ابزار تحقیق استفاده کنید. ) شرکتی معروف که تولیدکننده کفش، کیف و زینت آلات زنانه است، بازاریابی موبایلی زیرکی است که از استراتژی موبایلی (هفت قسمتی) زیر استفاده می کنند:

  1. تخمین: اهداف و آمار های کسب و کار خود را تشریح کنید.
  2. اداری: واحد های مرتبط شرکت را مشخص کنید مطمئن شوید که بخش های تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات، بازاریابی، مالی و حقوقی را لحاظ کرده اید.
  3. فرآیند: اقدامات موبایلی از جمله (هاستینگ، آزمایش، امنیت، تقویم، استراتژی پویا، جمع آوری داده ها، روش ها، انتخاب فروشنده و قراردادها) را مدیریت کنید.
  4. آزمایش: از عملکرد مناسب تمامی موارد مطمئن شوید این کار شامل ( آزمایش آسیب پذیری تجارت الکترونیک، آزمایش ترافیک کاربران، آزمایش محیط موبایل و آزمایش زمان بهترین کارکرد) است.
  5. شروع آزمایشی: سایت آنلاین موبایل را برای گروه کوچکی از مخاطبان منتخب راه اندازی کنید از موثر بودن ( مدیریت سایت ) مطمئن شوید.
  6. آغاز رسمی: ابتکارات گسترده موبایلی را در دستور کار خود قرار دهید: مانند (خدمات پیام کوتاه، سیستم های وب و تلفن، سایت WAP، ( کد پاسخ سریع)، بارکد دوبعدی که در سرعت بالا خوانده باشدد و امکانات کلیک برای تماس)
  7. بازاریابی موبایلی و تحلیل داده ها: با ( تکنولوژی و ابزار) مناسب، سیستم موبایلی خود را ارزیابی کنید.

درصدی از مشتریان موبایل همیشه و بدون توجه به ساعات روز حاضر و فعال هستند از آنجا که تراکم مصرف کنندگان جهانی موبایل بسیار زیاد است، تعداد افراد بیدار و پر مشغله در هر ساعت از روز در هر منطقه زمانی دنیا قابل توجه است.

شرکت ها باید بازاریابی خود را به روز نگه دارند و ۲۴ ساعته فعال باشند این رویکرد (بازاریابی بلادرنگ) نام دارد. بسیار از صاحبان تلفن هوشمند مایلند که آگهی ها را روی موبایل های خود ببیند و بازاریابانی که حاضر به تغییر نباشند را ترک می کنند تلفن های همراه، امکان ارائه تبلیغات با فرمت های مختلف را فراهم می کنند که شامل این موارد است:

  • تمام صفحه: پیام به اندازه تمام صفحه موبایل است.
  • قابل گسترش: کاربر، آگهی را که در ابتدا در ابعادی کوچک نمایان می شود، بزرگ می کند.
  • مکان محور: آگهی کاربران را به نزدیک ترین مکان برای خرید محصول راهنمایی می کند.
  • کلیک برای دیدن ویدیو: کاربر صفحه موبایل را لمس می کند تا ویدیو را مشاهده کنید ورو به شبکه های اجتماعی از ایده مشابهی پدیدار می شود، و (لمس برای تماس) شماره تلفنی تجاری را برای تماس در اختیار شما قرار می دهد.
  • تجارت محور: کاربر می تواند چیزی را سریعا بخرد، برای مثال اگر موبایل اپل داشته باشد میتواند آهنگی از فروشگاه آنلاین بخرد.

کاربران موبایل علاقه ای به جستجو ندارند، آنها فقط می خواهند پیدا کنند

جستجو بر اینترنت حکمفرماست، اما جستجو در دنیای موبایل منسوخ شده است.

کاربران دوست دارند محصولات موردنظرشان را بلافاصبه پیدا کنند، ازجمله محصولات و خدماتی که منابع معتبر برای برآوردن نیازهای آن ها توضیه می کنند.

خدمات یابنده معروف دائما فعالیت ها و رویدادهای سرگرم کننده را روی موبایل های کاربران به روز می کنند و حتی اطلاعات رستوران ها از جمله امکان دسترسی به آن ها و رزور میز را در اختیار کاربران قرار می دهند.

توانایی دوربین های تلفن هوشمند در خواندن کدهای UPC راه جدید بازاریابی محصولات را به روی شرکت ها گشوده است وقتی کاربران برچسب UPC محصولی را می بینند، برنامه ای مخصوص قورا قیمت های تخفیفی آنلاین آن محصول را مرور کرده و اطلاعات و قیمت های نزدیک ترین خرده فروش را ارائه می کند.

موبایل وسیله ای (کششی و رانشی) است.

شرکت ها پیام های تجاری خود را به کاربران می دهند و آن ها اطلاعات را جذب می کنند شرکت شما می تواند با ارائه برنامه هایی برای کاربران تلفن های هوشمند، امتیاز بالایی به دست آورد اما نباید از پیامک ها یا پیام های سریع متنی غافل شوید پیام کمی تواند به طور مجازی به هر فردی در دنیای موبایل دسترسی داشته باشد

مشتریان شما می توانند برای دریافت پیام های متنی شما مجوز دریافت کنند یا عضو شوند. طوفان موبایل به پیام رسانی اس ام اسی و سایر فروشندگان معتبر کمک کرده است.

سرویس ارسال پیام چند رسانه ای برای (تصاویر و ویدیوها) گزینه دیگر است گرچه پرده سوم یعنی موبایل حوزه درحال رشدی است، اما در مسیر خود با موانعی روبه رو است در برخی مناطق اتصال و دسترسی با مشکلاتی مواجه است. مورد دیگر ارائه اطلاعات بیش از حد به کاربران است که باعث گیج شدن آنها می شود. مانند نرم افزار های بسیار زیاد و زمان بسیار کم برای تصمیم گیری.

بهترین راه رسیدن به موفقیت در حوزه بازاریابی موبایلی، انتقال ارزش واقعی به کاربران موبایل است به مصرف کنندگان کمک کنید تا آنچه را که می خواهند در زمانی که نیاز دارند و به صورتی که می خواهند، بیابند تا برنده عرصه نوین و پویای موبایل باشید.